Lasses Trafikskola

Utbildnigar

Ett körkort är bara början

Drömmen om ett körkort är ofta ljus och rosaskimrande. Det tycker vi är bra. Körkort är frihet. Men också ansvar. Och risker.

Därför kantas vägen till körkort av en rad olika moment som på olika sätt ska hjälpa dig att bli en bra bilförare. Men egentligen börjar det riktiga testet när du fått ditt körkort och ska ut på vägarna.

Därför lägger vi stor vikt vid att du får bra teoretiska och praktiska kunskaper under din utbildning hos oss.

Tillstånd och handledning

Den första kontakten med oss brukar ofta vara i form av en handledarutbildning. Då utbildas föräldrar och elever för att kunna övningsköra tillsammans på ett säkert sätt.

Innan du börjar övningsköra måste du också ha ett körkortstillstånd – oavsett vilket fordon du ska skaffa körkort för.